tisdag 11 september 2012


God kväll i stugan!

Vilka dagar, värmen känns även på kvällen, med andra ord toppen. Jag hoppas att jag kan bo kvar i stugan ännu någon månad, som det nu är tror jag att sommaren återvänt, så jag lutar mig tillbaka och njuter.
Motgångar är till för att övervinnas, visst är det så. Idag blev det körförbud på min röda pärla, men tur i oturen så blev det när jag var på bilprovningen, Jag och pärlan fick åka bergare till verkstan därefter blev det buss hem för mig, pärlan blev kvar. Hur klarade jag mig utan mobil? Har förstått att nu är det en nödvändighet om man ska överleva.

Jag behöver inte plocka bär, inte koka sylt, inte plocka svamp, inte rensa, men jag ska snart ut och plocka mossor och kottar att pynta med.

Tack STIG för att du plockar, rensar och kokar.
Nu blir det SÄNG SÄNG SÄNG
Kram Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar