tisdag 27 december 2011

bilder till utställning




Här är tavlor som jag målat med akrylfärg, akvareller där lack användes istället för vatten.

Jag har återanvänt gamla ramar och dukar, för att få rätt struktur limmar jag papper på underlaget får på så sätt fram en mer levande bild.

Jag blandar alltid olika material, försöker på så sätt skapa något nytt, gärna lera tillsammans med färg och kanske en gammal tavla med en vacker ram får bilda helheten. Något gammalt får åter en användning, det tycker jag om.

Min färg är vitt, tycker om ljuset, tända ljus, sol, vit färg, vita textilier, dagsljus...ja listan kan göras lång. Ljuset kommer igen i mina tavlor.


fortsättning följer



Här är några tavlor av lera på trä. Tavlorna kan sättas tillsammans och kan på så sätt bli hur bred man önskar. Fåglarna som fått sitta på en bräda och där byggt sitt bo har alla olika utseenden och holkar. Den här heter solo men kommer snart att hitta någon att dela sin tillvaro med. Då kanske det blir sambo för då är dom två.


Skaparglädje på er alla


KRAM MARIANNE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar